fredag 19 mars 2010

Vila sig i form! Bra metod??

I måndagens ljumma vårväder så föddes idén hos mig att det var dax att återuppta metallapportering. Vi har ju haft ett uppehåll sen innan istiden ;-)
Så jag börja lura på hur man bäst skulle få till det med kickan. Tja hon har ju fått en ökad aptit (hehe hon är en fetknopp) sen jag börja medicinera så jag tänkte vi testar att köra som vi brukade i höstas. Så in på ica och köpte lite kattmat.
Körde lite annat innan men så tuffa jag till mig och tänkte nu ska vi se...... redan när jag hämta metallen så hade jag en hund som studsa bredvid och då hade jag ännu inte visat kattmaten men för att vara säker på att få till en bra apportering så öppna jag upp kattmatsburken och visade henne innan jag kasta iväg apporten. hon var på väg att tjuva men vänta kvar tills mitt kommando och grep sen som en kobra och in och satte sig och satt kvar medans jag tog den. JIPPIE!!!!!!!

Sen när vi körde kommendering på det hela så titta jag nog för intensivt på henne och då ställer hon sig avvaktande vid apporten. Nytt försök och titta inte dit och hon grep hur bra som helst...

Så i början av maj blir det start i Lilla Edet


Hej hopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar