söndag 23 maj 2010

Och så blev det sommarvärme

Lagom tills vi skulle tävla så de stackars hundarna var inte med på banan. vi var fem som tävlade i min klass på Kungsbacka Bk. en bröt och för oss andra gick det inget vidare heller.

Azzie och jag nollade fyra moment. Började ju med att hon la sig under sittandet i grupp. Platsliggningen gick ju toppen och fria följet ska vi inte klaga på, släppte lite i koncentrationen efter halva programmet men helt ok med tanke på värmen, sättandet gick också bra gjorde förövningen som Anna tipsade om på lägret så 9:a blev betyget.
Inkallningen slött men hon låg kvar har ju haft problemet att lägger jag henne ner när jag lämnar så sitter hon uppnär jag vänder mig om och vice versa . Gick lite många steg innan ställande och la sig sen långsamt.

Rutan tja gullefjun..... när vi var på väg att ställa upp för sittandet i grupp så kom jag på en rak linje mot rutan så jag kunde inte låta bli att fråga vart rutan var och azzie uppfatta detta jättebra sökte rätt på den och ville dit, berömde och hoppades att hon skulle ha hjärnan med sig..... ock när momentet kom så sprang hon glatt ut och ställer sig bredvid rutan , kommenderade rutan igen och hon ställer sig framför där valde jag att bryta.
Ingen mening att avdressera mer än så ....
Hoppapport japp hoppar glatt ut griper som en kobra och springer vid sidan om ??? var själv inte ens med på detta så var inte med på att slänga ut ett DK och få henne över hindret
Metallen ut nosa och med ett extra Apport så plocka hon upp och sprang glatt in..... det jag tycker är fascinerande med min lilla kicka är att hon galopperar ut och galopperar tillbaka när hon ändå verkar tycka att den är äcklig????
Vittringen skötte hon bra men fick avdrag för tuggandet
Sen var vovva trött på fjärren fick vi inte till ett enda skifte, när jag säger till henne en extra gång STÅ så lägger hon in tassen så som jag vill ha den på platsliggningen och bara titta på mig och sa att jag vilar lite här.

PUSSGURKAN


Så totalpoängen blev ju inte mkt att hurra för 155p

Men jag tycker att det alltid är lika trevligt att tävla för Kungsbackas domare. Trevliga och positiva!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Hej hej!
    Nu följer vi din blogg! Du får jättegärna ändra i din blogglista så du har rätt adress till vår!

    kram
    Fam R Norman.

    SvaraRadera