söndag 9 maj 2010

Årsdebut

Japp då var den avklarad. ÅRSDEBUTEN som jag trodde skulle gå riktigt åt fanders. Har ju haft en månad då den lilla kickan har sagt detta är en metallapport den tar jag inte!! Och hade ju anmält till tävlingen i mars när allt flöt på bra och sen bar det ju utför.......
Så i onsdags så hade jag grunnat lite och kom på att det var nog mottot från Lane Loge lägret ihop med Linda Frisk som var den rätt melodin: Inte börja om men backa tillbaka i träningen

Så när funka metallen bra , jo när jag hade silvertejp på den. Men tänkte att jag backar inte tillbaka så långt som till början utan börjar med att ha metallen lindad som en polkagris hehe varanna silvertejp och varannan metall. Funka skitbra och för att förstärka att kickan gjorde rätt så klicka jag hela vägen in till mig hehe så Yvonne undra om jag hade fått DAMP fniss. Så under samma träning plock jag bort tejp så att jag bara hade kvar en i mitten. Och körde med den innan tävlingen igår och hon sprang glatt ut och hämta den flera gånger och kattmat som belöning.

så hur gick tävlingen då.

Börja med sittande i grupp hamna startnumret efter Taimi och Wilma så vi hade ju en känd hund bredvid oss (drog startnr 3) och när vi vänder oss om så ligger både wilma och azzie ner.
Platsliggningen inga problem.

äsch vi drar poängen först och kommenterar sen

sittande i grupp 0
platsliggning 10
fria följet 9
sättande 8,5
inkallning stå o ligg 7
rutan 9
hoppapport 8,5
metallen 6,5
vittring 6
fjärren 8


Härligt fritt följ supernöjd med kickan inga hoppstudds på hela momentet inte ens vid stegförflyttningarna (tack Martina , din förtjänst)
sättandet var lite långsamt
inkallningen satte hon sig upp och så var hon sen med ställande fick klämma i med ett till kommando samt händerna , läggandet gick dessto bättre
rutan kunde ha legat bättre i var nog 5cm från armbågarna till linjen men hon tjuva inte vilket jag var helt hundra på men jag klämde i med ett ligg kvar när jag vände framme hos henne
hopp apport enda kommentaren lätt tugg och dra så mkt jaja hon gjorde det bra och det var ju det viktiga
metallen hehe glatt ut nosa och där blev hon tre kommandon apport krävde samt att jag använde vänsterhanden till att be om den
vittringen hon lyfte på flera innan hon kom in med den rätta

sen tyckte matte att vi var klara för dagen så hon var på väg ut när Lennart fråga om jag inte ville göra sista momentet hehe snacka om att ha noll koll hehe så fokusen var nog inte den bästa varken på matte eller vovva vi hade liksom kommit ur vår tävlingsbubbla men ändock lyckades vi få en 8 fick lägga på dubbla stå vid ett skifte samt att hon rörde sig lite framåt


Men vad supernöjd jag är med henne vi skrapa ihop 240 poäng vilket jag är super nöjd med
hade en supergo känsla hela tävlingen förutom då fjärren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar