måndag 4 oktober 2010

Målilla

Har haft en supertrevlig helg i Målilla. Tränat hund, druckit vin, skrattat och gråtit.

Var samling på fredagseftermiddagen vid halvsextiden så vid tio tiden hade jag tänkt lämnat hemmet men det blev snarare halv elva men jag hade ju gott om tid. På vägen ner stanna jag i Jönköping utefter E4:an tror stället hette Torsviks taverna eller liknande låg bredvid en shellmack och hade supergod mat. Kan varmt rekommenderas.
Var nog still när i närmare en timmen men som sagt jag hade gott om tid tog vägen om Vrigstad Sävsjö och Vetlanda för att komma till Målilla och var en trevlig väg att köra så jag tog samma väg hem fördelen var att man inte behövde krångla sig igenom några städer mer än Vrigstad men det gick fort =) .

Vi var sju tjejer med sju olika raser och åldrar och utbildningsstadier så man fick mkt varierad träning. Vilket jag tycker är oerhört utvecklande. Azzie och jag skulle träna på våra problem områden och det första var inkallningen där Anna hade ett jättebra sätt att förbereda på att det är inkallning. Så bara på de korta grejer vi gjorde under helgen så ligger Azzie mer aktivt och har fått till mkt bättre ställanden.
Sen körde jag apportering och den gick ju strålande.... och när vi prata om det efteråt så står jag och håller i apporten och säger att jag har aldrig lyckats få henne att ta den ifrån mig om jag håller den och vad gör det lilla hjärtat samtidigt mmm just det snor den ur näven på mig =)
Sen ville jag köra inkallningen ifrån rutan eftersom hon tjuvar.... kolla på filmen efteråt Anna körde tre"Kalla in" innan hon gjorde tummen upp och inte en gång rycker det ens i hunden =) de andra hade svårt att tro att hon skulle kunna tänka sig att tjuva.

Men det vi också såg på filmen där det blev väldigt tydligt är att Azzie inte tar ut steget bakåt med bakbenen när hon springer och Martina påpeka det cokså i veckan så ikväll var jag iväg till Liz och hon gick igenom henne lite grann och rekommenderade att åka och röntga ryggen på henne. Och det var detta som fick tårarna att rinna i Målilla, tröttheten gjorde ju sitt till också och då ser man inte riktigt klart på det hela. Så imorgon blir det ett samtal till Västra


nu ska jag krypa upp i soffan igen och krama om min vovva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar