onsdag 20 oktober 2010

Röntgen och prover

Så blev det gjort kontakt med Västra och var dit förra tisdagen och domen blev spondylos. Hon har en "förstärkning" mellan två ryggkotor som kommer att bli mer förkalkad vad tiden lider. Just nu mår hon rätt ok så vi tränar på som vanligt men ska jobba lite mer med att förebygga. simträna, gå med viktmanschetter och se till att värma upp och värma ner ordentligt samt stretcha henne.

Och Västra djursjukhuset finns bara gott att säga om dem, så trevliga och serviceminded. Vi passa på och tog blodprover för att kolla upp hennes status gällande Female Recip i blodet och det var helt perfekt värdet låg på 16,7 och ska ligga någonstans mellan 10 och 40. Så just nu är ju dosen helt rätt.

Sen var vi iväg på en lydnadstävling också hehe på Lerums Bk. Sittande i grupp och platsliggningen var en syn fem svarta hundar alla av olika ras. Synd bara att mattes ängel inte hade tålamod att ligga kvar..... Det som var bra tror jag var att nån smart i publiken fånga upp henne så hon inte hann springa runt huset till mig. Men det är nog inte många gånger jag har varit besviken på min hund men denna gången blev jag det

Sen fick vi allihop hicka när domaren nollade fria följet för första ekipaget men vi var några som snacka med honom efter tävlingen och jag köper allt han sa. Bra argument samt att han kom i håg vad alla hundarna hade gjort. Och inte gjort hahaha. Och mig kommer han nog ihåg han fick sig ett gott skratt när jag leende säger till azzie ja jag vet att den inte är din ( metallen).

Tja poängen är inget att skryta med nolla metallen , platsen , vittringen och så tror jag det var nåt mer men det har jag förträngt =)

Men vi tar nya tag och gör ett sista försök för i år på söndag

1 kommentar:

  1. Hej, Zaro Boel Hansi o resten av familjen grattar till Azzies 1:a pris i trean.

    Verkligen snyggt jobbat

    http://www.zarossida.se/

    SvaraRadera