måndag 12 september 2011

Höst

Så var det höst igen-MYSIGT älskar höstrusk när man får sitta inne med en filt över benen , en kopp varmt the och en god bok att läsa. Framför brasan så klart =). Fast det är nån här hemma som påstå att vi ska spara på veden och visst den kan nog vara bra att ha i vinter så jag får nöja mig så länge med allt utom brasan.
Hösten är ju då förändringens tid är inne så idag har jag startat upp träningen på mig själv igen, har fått ett tre månaders kort på Hälsokompaniet här i Arvika och det verkar vara ett mysigt och trevligt ställe idag körde jag 5 minuterpass på cykel, löpband och crosstrainer. börjar lite försiktigt för det var ju ett tag sen sist. Imorgon ska jag köra ett 45 minuters spinningpass , distans , kallar de det och det ska nog vara lagom att börja med. Har även bokat in samma pass på torsdag ska försöka få till träning alla dagar i veckan nu när jag har så gott om tid =)

I början på september var jag ju tävlingsledare på Arvika Bks lydnadstävling. Körde alla klasserna var kul men lite småjobbigt eftersom det var första gången jag körde alla klasserna. De tävlande verkade mkt nöjda och en av dem tacka mig särskilt för min bra och höga stämma eftersom hon hade nedsatt hörsel.

Sen har det ju blivit en del i svampskogen framförallt är det trattisar jag har hittat och ska imorgon åka ner och försöka få sålt dem till en kille som köper upp svamp. Vet inte hur mkt betalt jag får men eftersom jag gillar att plocka svamp men inte äta den så verkar detta som en perfekt lösning. Mor har även fått en hel del och mer kommer hon nog att få. Fast lördagens svampplockande i 4,5 timme utan paus gör jag nog inte om =) får nog se till att ta med kaffetermosen i alla fall. Azzie var med ut i svampskogen och det var nog uttröttande för hon sov sen resten av kvällen och M frågade vid ett tillfälle om hon levde och jo det gjorde hon men sov som en stock.
Hon har dessutom blivit skendräktig igen tredje löpet på raken nu och ändå minska jag hennes foder rejält efter löpet?? Hon har under sommaren gått ner tre kilo och lyckas ändå bli skendräktig???? Så Max Fransson (katt i huset) har det inte så lätt, hunden tvättar gärna lite extra på honom när hon kommer åt inte så uppskattat men han accepterar det hela

Nu ska jag sätta näsan i boken igen. Läser just nu "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" helt klart läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar