måndag 10 oktober 2011

En liten uppdatering

Igår var vi på klubben för att köra en liten träningstävling. Jag var där för att vara backup till de som agerade tävlingsledare de går just nu en utbildning och ville träna lite så det blev en liten träningstävling i all hast. Men så bra det blev , många bra roliga diskussioner.Azzie och jag ställde upp i trean var bra länge sen vi körde nåt seriöst =) men så bra hon gick. Sittande i grupp och platsen inga problem. Lite seg i ställande och läggandet i inkallningen men det har ju alltid varit. Rutan gick kanoners hade fuskkört en gång innan med boll i rutan. Då hon fick köra stå och ligg innan hon fick ta den vilket funkade bra trots att jag stod på 25 meter.
Blev nästan sugen på att starta igen och vi kanske gör nån trea till våren kanske =)

Den lilla fick komma ut en liten sväng och hälsa men gjorde inget större av det. Vi var dit i torsdags på öppna träningen och då fokuserade jag på kontakt och belönade det. Var några där men valpar som körde inkallning med ljusa höga röster. Ros satt lugnt kvar hos mig och kollade. Och som sagt när hon titta på mig fick hon belöning =)
Och igår em efter träningstävlingen så skulle några träna plats med skott och jag och den lilla fick hänga på så vi höll oss i närheten och lekte lite och var passiva och käkade korv =). Kändes mkt bra.

Och idag så har vi spårat återigen och denna gången är jag verkligen supernöjd, bra tempo lugn och metodisk och näsan i backen hela vägen. Har lagt en eller två frolicar på vägen under de senast två spåren och det har ökat hennes koncentration på spåret.

Hemma funkar det bra , förrutom hoppandet på mig när vi börjar göra oss i ordning för att gå ut men igår fick hon in en fullträff med tassen och klorna rätt över min mun och tja blev nog lite rosenrasande på henne så idag satt hon still med väldigt aktivt viftande svans =)

Sen är hon en liten näbbgädda på den gamla ute, näbbgäddan kroppstacklar den gamla så hon inte kommer åt när hon försöker säga ifrån och den lilla näbbgäddan tycker att det är en skitrolig lek och den gamla låter bara argare och argare men kommer inte åt. Och den lilla näbbgäddan har ett leende från öra till öra men inne så är det hur lugnt som helst. Och går jag i närheten när de är ute så slutar näbbgäddan direkt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar