tisdag 4 oktober 2011

Igår blev en långdag för vovvarna hemma men jag var hem på lunchen och käkade maten hemma samt tog ut dem en snabb sväng i trädgården. Men de hade skött sig hur bra som helst. Efter middagen tog vi tag i alla eklöv och ekollon som har ramlat ner från trädet. Eken är underbar att sitta under på sommaren men mindre kul nu. Vet inte hur mkt ekollon jag har krattat ihop och min käre sambo säger att det är värsta året hittills tack för den. Hundarna var med ute i trädgården, lilla Ros fick var uppbunden i snöre i närheten av mig, vägen är lite för nära för att jag ska våga ha henne lös när jag inte har hundra fokus på henne. Den svarta var lös och man kan ju tycka att när den lilla repan börjar bråka med henne att hon kan vända och gå därifrån men icke.

Kvällsrundan blev en liten tur i skogen , där de lekt rätt bra till att börja med ända tills den lilla repan hinner i fatt och om den svarta. Då blir den svarta sur, kan ha och göra med att lilla Ros använder hela kroppen också och tacklar =) den svarta.
Efter lite hundbus så kopplades båda upp och jag stack iväg i skogen och gömde mig sen fick lilla Ros leta rätt på mig, kom som ett jihu men när hon var tio meter ifrån blev hon osäker och stanna och eftersom jag fortfarande inte sa nåt så boffa hon till och valde att vända tillbaks till tryggheten. Ropa då på henne och hon vände direkt och våga komma fram. Blev korv till belöning för det. Sen gjorde vi ett litet längre skick på samma premisser som gången innan fast denna gång lite längre och denna gången våga hon komma fram direkt.
Vi båda skicken så släppte vi även den svarta efter så hon också fick vara med på ett hörn vilket hon tyckte var mkt kul.
Har varit lite orolig för henne Azzie alltså för hon har inte riktigt varit sig lik, har inte velat hoppa upp i soffan och när man ska hjälpa henne så har hon krupit ihop och vänt tillbaks in i köket. Och när jag träna henne i trädgården så ville hon inte springa på inkallningarna knappt ens trava. Men igår i skogen galopperade hon. Funderar på om det är ryggen som börjar spöka på henne.
Får hålla lite kolla på henne och vara uppmärksam på förändringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar