onsdag 5 oktober 2011

Kvällsspår

Igår var vi ut i skogen och la ett lite längre spår till Ros. Längden tja 100-150 meter. Hade lagt lite frolicar utefter spåret vid va 30 meter och sen vid ca 60meter och sen lite tätare på slutet och avslutade med kamptrasan. Hann tyvärr och bli rätt mkt skymning där inne i granskogen så hon var lite bekymrad och ville hålla koll på vart bilen var samt käka lite gräs. Men spåra bra när hon väl fick ro att sätta ner näsan i backen.
Efteråt fick Azzie ta samma spår hade bara lagt en ny leksak på slutet till henne och så bra som hon spåra igår tror jag inte hon har spåret nån gång =) tänk vad lite konkurrens kan göra.

Idag blir det inget spår men vi ska ut en tur i skogen nu och sen blir det jobba ikväll för min del har tyvärr åkt på lite förkylning så orken är inte den bästa på mig.

Sen så försöker jag även sammanställa PM:et till Tjörns Lydnadsprov den 22 oktober och det är inte helt lätt. Varför har folk så svårt att betala i tid???? De har gjort anmälan till tävlingen för typ fyra veckor sedan men betalningarna har inte kommit in så man får ägna en massa extra tid till att jaga dem =) Sen så fattar jag inte hur det kan ramla in anmälningar via SBK efter att anmälningstiden har gått ut ??????

Nä nu ska jag ta hand om sotaren som precis klev innaför dörren =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar