fredag 16 januari 2009

Träning och åter träning

Efter att ha haft ett träningsuppehåll sen den 23 december så har vi hunnit med att vara på klubben och tränat fyra dagar i rad, stackars hund allt eller inget. Men det har varit kul för hon har varit så taggad och så med. Har tränat på position under fria följet hmmm får man lov att hålla en apportbock i högernäven under tävling???
Hon går som en klocka om jag har den i näven, lite skillnad mot maj månad hehe
men har även börjat gå bättre utan den i handen så det tar sig.
Apporteringen varieras mkt och ofta.... ibland bara lek inbland från fotposition, ibland med ingång ibland utan och för att skoja till det har vi även lagt in hopp apport går över förväntan. Hon sätter sig snett mer än lovligt med apporten i munnen men jag kan med fina medel ibland få henne att rätta in sig men ibland så släpper hon apporten istället och tycker att ska du krångla till det så kan det kvitta........
Måste bara få till några bilder så man kan skick bildbevis till Linda uppe i stockholm, som hon klura under Lane loge lägret för att lösa upp vår knut i apporteringen.

Ja du Ulle det som hände på tisdagen rann ut i sanden men för övrigt vet jag förhoppningsvis mer efter helgen (fniss).

nä nu måste jag nog återgå till städningen

See you

3 kommentarer:

  1. Va kul att det ändå går så mycket bättre med apporteringen...

    och jag ser fram emot rapportering efter helgen.. ;-) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. När du skriver så där så kom jag ihåg att Linda ville att jag skulle hälsa till dej och säga "Gott jobbat" på att lösa apporteringen! Så hon har allt koll! Men kul med bildbevis!
    Kram kram
    Carina

    SvaraRadera
  3. SNYYYYGT Jobbat!!!!!!!!

    Kram från pappa Zaro o Boel

    SvaraRadera