tisdag 27 januari 2009

STARTGNÄLL!!!!!!!!!!!!!!

Japp, det stämmer på min lilla fröken.

För andra gången la jag ett konkurrensspår till Diezel och Azzie. Första gången gick väl sisådär men denna gången verka det som om poletten trillat ner. så när vi gick mot startpunkten så börja Azzie gnälla. Wow i mina öron och ögon.

Diezel hade första stäckan och missa en vinkel som Azzie tog klockrent. Och sen när det var hennes tur så spåra hon bättre än vad hon gjort på länge. Nosen i backen och tuffa på rätt bra.. så när jag visste att det var lätt väg fram till nästa föremål så släppte jag linan för att låta henne jobba på i sitt tempo utan att bli störd och osäker..
Hennes spår delar hade jag lagt ganska lätt med få svårigheter, Diezels delar var var kortare men med svårigheter så att lokomotivet måste fundera lite på vad han gör, lite spetsvinklar och så.
Hade även lagt så att båda hundarna varsin gång fick korsa en grusväg..Azzie klarade det inte så bra men nästa gång ska jag tänka mig för hur spåret ser ut innan övergången.... hade lagt den sista delen på en traktorväg som nog var i svåraste laget så hon spåra inte bra innan övergången och det gjorde nog att övergången blev extra svår.

Fria föjet ska tränas med kortkoppel hädan efter så vi får till halterna bättre eftersom hon gärna sätter sig snett speciellt om vi har gjort helt om och samma sak om man kallar in henne så sätter hon sig gärna väldigt snett, fram med joysticken så hon gör rätt från början utan att behöva korrigera henne efter hon har satt sig.

Ha det bra ute i stugorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar