lördag 29 augusti 2009

LP2!!!!!!!!

Japp äntligen var den satt spiken i kistan eller hur är det man säger? For iväg imorse till Ale Bk tillsammmans med Martina och Diezel. Nervös men trevlig ditresa och för att inte prata om gårdagen,urk och fy pendlade mellan fjärilar i magen till spyfärdig. Så det blev lite gjort här hemma bara för att hålla tankarna och fingrarna i styr. Omplantering av diverse blommor och lite röj i lägenheten.

Var inte med på lottningen för då filmade jag Martina och Diezel så min motståndare fick äran att göra valet vi var bara två som ställde upp i klassen. Och japp numro 1 föll på min lott ....

Precis när det var tänkt att vi skulle gå in för platsliggningen så öppna sig himlen och världens störtskur kom över oss men den var över på nån minut. Så de tog avtack av treorna innan vi körde i gång.

Platsen 10
Fria Följet 8,5 (ss, vs da????)
Läggande 7 ( ll )
Inkallning m. stå 0 ( stannar ej)
Rutan 10 (utmärkt)
Apport 8 (dk)
hopp 8 (sent sättande)
fjärren 9 (mer distinkta växlingar)
helheten 10 BRA samarbete hund /förare


Är skit nöjd med min lilla kicka, hehe fast stå hade hon tydligen aldrig hört talas om slängde även in ett dk men vad hjälpte det. Tycker hon släpper lite i fria följet att hon sackar efter och vad katten är DA????? Apporteringe drog han två enheter för att jag sa sitt kvar.... jaja men lär sig och egentligen tror jag inte hon behöver det
Så med 162,5 poäng var LP2 bärgat och vi kom två i tävlingen , tre poäng efter tjejen som vann.

Nu ska vi gosa i soffan och pilla naveln

4 kommentarer:

  1. Men gud så roligt! GRATTIS GRATTIS..jättefina poäng ju! Duktiga ni e!
    Nu e det LP3 nästa då!!
    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Grattis Yvonne o Azzie!!
    Ni e superduktiga, det har verkligen släppt för er. Jätteroligt, det är ni väl värda.
    Kram Hélena o Bixi

    SvaraRadera
  3. Jättegrattis från mej och Narni!
    Men spiken i kistan? Nä, det får vi verkligen inte hoppas :-))
    Tror du inte DA kan betyda Dåligt Avslut?
    Nu är det bara att spotta i nävarna och starta trean?

    SvaraRadera
  4. Visst var det ett dåligt avslut för Tävlingsledaren sa fel håll och höll på att skicka mig upp för en risig grässlänt så det kan han väl ändå inte dra på mig???
    Hon sa höger om halt fast mena vänster om halt egentligen. så det blev ett konstigt slut. för hon blev ställd och dröjde bra länge med momentet slut..... men men

    Therese

    SvaraRadera