måndag 2 februari 2009

Helgen som varit

Ojojoj, vakna kvart i åtta på lördag morgon. FAAAN jag har försovit mig, Gunilla kommer om en kvart för att hämta upp mig inför resan till Alingsås och föreläsningar med bla. K Svartberg.
Tjena
På toa, upp med hår på med kläder ut och rasta hund tur att man har lärt sig vart alla andra går så man får lite hjälp med rastningen. Hann ringa Gunilla och berätta om mitt missöde så hon kom upp till mig och hämtade mig. Men två minuter över åtta satt jag i bilen!!!!!! Kan inte påstå att jag var speciellt vaken men men

Hävde i mig två koppar kaffe när vi kom framtill Alingsås och så var man nästan människa igen.

Föreläsningarna
Var mkt bra och man fick sig lite tankeställnigar... gick väl mest ut på attityd i sin träning...negativ eller positiv. många goa skratt när Kenth var föreläsare han är verkligen bra på att få med publiken.

Söndagen ja så hände inte mkt. hade ambitionen på lördagen att lägga spår på söndagen men så blidde det inte. Men jag och Yvonne fick i alla fall till ett litet lydnadspass ner på grusplanen i kroksdal. Börja lite med höger vänster dirigeringar och efter några vändor så bytte jag ut godisburkarna mot apportbockar. Azzie rusa dit och såg ut som ett frågetecken men vart katten är godisbiten... titta på mig och jag upprepa apport... aha det kan jag så den lilla svarta plocka upp apporten och sprang till matte. Tredje gången så behövde jag inte upprepa apport när hon kom fram till apportbocken.......
Så det blev nog en ganska bra träning trots allt


Ta hand om er där ute och lev livet.
Imorgon kan det vara försent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar