tisdag 10 februari 2009

vad jag hatar rubriker

Kommer aldrig på nåt bra att döpa inläggen till så.... därför hatar jag rubriker.

Idag var vi på klubben och tränade lite, körde igenom momenten till tvåan och det tar sig. visst är det fortfarande sisådär på sina punkter men som det kändes idag så borde vi inte nolla nåt men man vet ju aldrig med denna fröken.. När Martina kommenderade oss på inkallning med ställande blev hon störd av en som körde uppletande av dummies i samma rutan som vi tidigare hade kört uppletande.... så vad gör Azzie hon fatta så långt att jag nog hade sagt nåt så hon slänger sig ner och gör värsta läggandet hehe

Apporteringen måste jag börja tänka på att inte använda våra egna så mkt utan variera det mera, hon tveka ganska tydligt idag när vi lånade en ur lådan. Men men det ska nog gå vägen.
kom på nu att jag glömde köra rutan ev. gör jag det ikväll eller på torsdag.

Uppletandet då, hade lagt rutan i branta backen och lagt ut nio föremål ( ja, jag räkna innan) och så skicka vi hundarna var tredje gång eftersom Taimi och Wilma var med denna gången, alla hundarna gjorde ett kanonjobb.... Azzie var den som först leta sig längst ut och hitta det föremål som vi hade lagt längst upp. Backen suger ju en del så för hundarna var det nog bra med lite vila mellan skicken vi kom också fram till att variera det att det inte alltid behöver vara varannan och vart tredju skick utan att man kan variera det och skicka samma hund på två föremål efter varandra till exempel.

Så nu ska har finslipas några detaljer och leka upp apporten till max, så får vi se hur det löser sig på söndag.

Ta hand om varandra

Therese och Azziebazzie


ÄLSKADE RUNNER TILLY VILA I FRID, kommer alltid att minnas din klokhet och lena mule.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar