tisdag 24 februari 2009

Vardagsrum

Förra veckan gick åt till att röja ur vardagsrummet för att målaren skulle komma in och taptsera och måla taket i vardagsrummet. Så på onsdagen fick Azzie bli med i bilen, personalchefen tyckte synd om henne i kylan så när ledningsgruppen på jobbet gav sig ut på en studie resa så fick Azzie vakta hennes kontor. Azzie tyckte nog att det var mindre kul men det var varmare än i bilen i alla fall. Så när vi kom hem så hade jag en vovva som var mer än trött, ögonen gick i kors och hon såg nog fram emot att få nana lite i soffan. Hennes min när hon sticker in huvudet i vardagsrummet och där fanns ingen soffa utan ett berg invirat i papper. Var oslagbar.

Så vi tog sovrummet i besittning och Azzie fick sova hos mig i sängen när jag kollade på TV. Datorn var ju också nedplockad. På torsdagen klev vi upp i ottan för att ta emot målaren som inte dök upp förrän jag hade gått till arbetet. Stackarn ringde fyra gånger och skicka ett SMS innan han tog mod till sig och gick in till besten :-)
Men han var bara mån om att det gick bra han hade hundvana sen tidigare så det var inga problem. På fredagen var han sen här och tapetsera och jag är mkt nöjd med resultatet. Bilder kommer eller så får ni kika in på kaffe...

Igår var Martina är och hjälpte mig med smarta lösningar och att få upp gardinerna igen... så nu ekar det inte när man trycker ner tangenterna.

Har inga tävlingar på lut just nu så jag funderar på att lägga lite mer energi på spårningen och på uppletandet... för att få till lite mer variation på träningen även försöka få till skottträning

Ha det gött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar