tisdag 21 april 2009

Vart tusan tog våren vägen?

Fryser som en hund efter tränignen idag, den smarta av oss var Taimi som hade dragit på sig långkalsonger. Jag hade i alla fall dragit fram vinterjackan igen men fryser ändå nu. Träningen gick riktigt bra... är sugen på att få komma ut på tävlingsplanen. Det mesta verkar fungera hyfsat, hon är seg läggandet på fjärren men det har hon alltid varit så det gäller att komma på nåt smart där.
Inkallning med ställande har blivit mkt bättre. Har fortfarande grej bakom men försöker belöna hos mig varje gång istället. Apporteringen funkar igen men man vet ju aldrig med fialotta vad hon hittar på i denna övning måste träna in med lite andra apportbockar oftare.....

Sist så körde vi uppletande i samma ruta som de använde på högre tävlingen, Martina körde först gick riktigt bra. Sen la jag ut föremålen till Taimi men efter första skicket så fick hon ett telefonsamtal som gjorde att jag hoppa in med Azzie. Snacka om minne eftersom hon var med när jag la tillbaka föremål efter Martina till Taimi så var det givitvis dessa hon plocka in med hjälp av minnet och inte näsan men det var perfekt för att få in föremål utan att belöna och bara skicka ut henne igen. Fjärde föremålet hon plocka in var ett somhade legat sen vi valla rutan... så där använde hon näsan och sprang rakt ut 50meter och fick det så då avsluta vi med den.... och belöna med kattmat. Jobba duktigt mest hela tiden men hon blir ståendes ibland och då får man påminna henne om att det är LETA vi håller på med.


Hej svejs grus och gnejs

1 kommentar:

  1. Låter som en härlig träning trots att vintern återvänt till dessa breddgrader. Jag frös som en hund (he he) när jag var ute på lunchen och nu får Narni gå ut själv om hon vill ut. Ikväll blir det mössa och vantar.
    Hejsvejs sus och dus // Carina

    SvaraRadera