onsdag 1 april 2009

Olika planeter vore kanske inte så fel

Hmmm ja inte har vi samma åsikt om saker och ting just nu i alla fall.
Tog en lite sväng nu ikväll i det sköna vårvädret med en sväng upp i skogen mitt i skärhamn fråga mig inte vad ni brukar kalla den men Martina visa mig den för nån vecka sen.
Väl upp i skogsbrynet så sprang en katt upp i ett träd, Azzie jagade inte men sprang dit för att kolla in varför katten den gjorde så för????? Inte fatta väl hon att det berodde på henne.

Lite längre in i skogen sprang Azzie runt i små cirklar runt mig, brukar hon göra så jag tänkte väl inte mer på det. Borde kanske ha registrerat att näsan var lite närmare backen än den brukar för Vips så springer ett rådjur förbi mig på fem meters håll och efter kommer svarta faran som vid detta tillfället helt glömt vad hon hette och även vad orden kom och hit betyder.

Var väl borta en tre-fyra minuter men som det är sagt- En del straffar Gud på en gång
Hon hade skavt bort lite päls så hon har lite blodvite på ena baktassen men inget jack eller nåt.
Och så överlycklig som hon var så märkte hon nog inte av det heller


Vad tror ni Mars, passar det mig eller Azzie??

1 kommentar:

  1. Ha, det måste varit tubbeskogen, va? Det fullkomligt kryllar av dom små bruna monstren där! Och det är i den skogen min lilla Narniparni har lärt sig bli viltolist... Flockvis kommer dom brakande och luktar nog vääääääääääldigt härligt... Tvi tvi tvi
    Kram

    SvaraRadera