tisdag 31 mars 2009

Inte på samma våglängd om ens planet

Ja, ur humör som jag är så måste jag skriva av mig lite.
var på klubben igår och tränad lite innan min kurs, gick rätt bra så jag var nöjd.
Idag var vi själv inne på plan till att börja med så jag körde igenom alla momenten till lydnadsklass 2 fast inte i rätt ordning och med vissa hjälpbelöningar. Så jag tycker att vi skötte oss rikigt bra och sen gick det mesta bara utför. När vi stod och prata och alla hundar låg utspridda så vems är det som sätter igång och stormskäller.... Just MIN.
Blev smått vansinng så hon skällde mer och visa hela garnityret för matte.

OK, så efter hon legat en liten stund till så tog jag upp henne och körde igenom lite till men det kändes inte lika bra längre och berodde nog mest på mitt humör som hade rasat rätt ner i skosulorna. Så gick vi in och fika lite och efteråt så körde vi lite till men så fort jag lägger henne ner så får hon myror i brallan om jag går ifrån det minsta eller hjälper nån av de andra

Så träningen blev att ligga tyst på avstånd, och det gick uruselt. så det hela sluta med att jag tog med henne och slängde in henne i bilen. På vägen dit såg jag till att hon fick gå bakom mig så hon inte skulle få en chans att fjäska in sig.

Men så funderar man på varför??
Har hon blivit ännu mer osäker efter korningen så hon söker mer stöd hos matte??? Om så är fallet, börr jag nog tänka mig för hur och när jag lämnar henne.
Eller var skällandet och att inte kunna ligga still ett svar på mitt humör?? Men det dala ju efter hon hade börjat med sina konstigheter.
Eller har jag tränat för lite så hon har överskottsenergi som visa sig på detta viset?
Eller var det nåt annat???

2 kommentarer:

  1. Ojdå! Äh, det är säkert nåt tillfälligt... Så länge man vet att hunden är rastad, uttröttad och frisk...

    Man måste ha några dåliga träningar så att man uppskattar dom bra träningarna sa en duktig hundtränare till mej en gång, och då känns det ju rätt bra att ha en skitträning!

    KRAM på er

    SvaraRadera
  2. hehe- klok tränare och det är nog så. Det måste gå skit ibland för vad annars ska man träna på¨ // Therese

    SvaraRadera