onsdag 11 mars 2009

Tisdagsträningen

Ja gårdagen ägnades mestadels åt hundträning, på förmiddagen var vi gänget upp och körde lite lynad och uppletande. Apporteringen tar sig mer och mer, har kommit på att jag måste föra handen över huvudet på Azzie när jag ska ta apporten från henne... det är som om hon tror att det kommer godis ur den handen och höjer näsan och håller då kvar apporten tills jag har fått grepp om den och kan säga loss. Innan så släppte hon så fort jag gjorde en ansats till att ta den framifrån med högerhanden men med vänster över huvudet funkar .... pepparpeppar...

Uppletandet testa vi en ny variant... delvis dold ruta hehe. borde vara positivt för Azzie som ibland stannar upp för att kolla in mig. Vi får se om det ger den effekt vi tänkte men det funka bra denna gången alla fyra föremålen kom in utan större åtgärder.

Sen var jag upp på kvällen igen till klubben, var ansvarig för den öppna tisdagsträningen tillsammans med Anna. Eftersom vädret var bra och mörkret inte hunnit infinna sig så hade vi både platsliggning med skott och sen även fyra hundar som körde budföring med skott.
Efteråt körde jag lite mer apportering med Azzie och även lite annat smått och gott

Till helgen är det simning på programmet igen.... alltid lika kul. Hon är så kul Azzie, kämpar som en haj i vattnet för att hinna före oss till bollen, får vara med och bromsa henne när vi går in så hon inte slår sig fördärvad när hon skyndar för att komma i poolen. Efter duschen så blir det massage och stretchningen så är det dax för det bästa.... kattmatsburken.
Tänk om man kunde få till samma förväntan på belöning efter tävling!!!!!


Hej svejs grus och gnejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar