tisdag 3 mars 2009

Bruksdag

Ja för så mkt lydnad fick vi inte till idag..... Kom upp till klubben efter att ha lagt ett spår åt Azzie uppe i skogen vid märkestens kvarn, Rutan vid vägen var vallad och klar när vi kom så, medans jag tog en liten rastnings runda la Martina ut fyra föremål till Azzie. Jobbade klockrent och tog det föremål som Martina tyckte hon lagt svårast först.... sen tuffa det på och in kom alla fyra föremålen utan mankemang.

Efter i kört alla hundarna så hjälpte jag Martina lite med lydnaden inför söndagens lydnadsprov, blött och lite lerigt som det var så var det inte så skoj. Efter lite kaffe och tjöt så drog vi i väg till Martina spår och hängde med runt på det....Var ett mkt trevligt spår som man kan utveckla till skulle jag tro ett rätt så långt spår.

Azzie spår ja vad ska man säga, var nån (idiot) som hade gått i början på mitt spår men åt fel håll märkte inte detta förrän jag släppt på Azzie .... så frågan var ju om hon bakspåra det spåret eller tog mitt och ja inte var det mitt hon följde när de gick isär så det var bara att plocka in henne och släppa på på nytt lite längre fram. Spår omsom som en gudinna och omsom som ingenting. Fick på minna henne lite skarpt vid ett till fälle och efter det spåra hon hur bra som helst för att 15 meter från föremålet stanna upp och sen låsa upp sig på mig...... hmmm undrar om jag ska variera med lite mer frispårning eftersom hon så lätt låser sig på mig och inte tar tag i sakerna.

1 kommentar:

  1. Härligt med spår och uppletande! Gissa om en annars instägd stackare blir så avis så jag blir grön och gråter, uhuhuhuh... Vill oxå ha ledigt på dagtid ibland!! Fast å andra sidan gillar jag att vara ledig på kvällarna... Hm... tänk att man aldrig blir nöjd!!
    Men men, på söndag skall vi ju reka spåret, det blir kanonkul! Och sen kan du ju tagga Azzie på spåret femton gånger... Och vill du kan vi säkert köra ett konkurrensspår nån dag, det skulle vara bra för min prutta oxå, så kanske hon ger fasen i bakspår och vitrumpor...
    KRAM Carina & Narniparnivitrumpeoholisten

    SvaraRadera