måndag 23 mars 2009

SEMESTER

Gud va gott med lite ledighet... känns som det har varit tufft på jobbet från november och framåt så det är nog gott med lite ledighet.
I lördags var Azzie och jag upp till Schäferklubben i Uddevalla för omkorning, men tyvärr så gick det inte vägen. De inlednade lekarna som vi missa totalt förra gången funkade bra. Hon är helt klart osäker i sociala situationer men folk. Men accepterar hanteringen ändå fast hon blev mer än lovligt klännig på mig efteråt. Bitstocken var inga problem, lekte bra med mig och lite sämre med testledaren men det var ju bara väntat. Figurraden fixade hon mkt bättre än förra gången men när vi kom fram till dumpe så hade hon väldans svårt med avreaktionerna på denne så vi bröt på domarnas inrådan... ingen mening att utsätta henne för mer eftersom vi ändå inte skulle bli godkända oavsett poäng.
Söndagen hade vi lägre tävlingar spår på klubben och jag var där som tävlingsekreterare och som reservspårläggare. En mkt trevlig förmiddag tillsammans med deltagare och funktionärer.

Och så till dagens händelser:
Tog en fika hemma hos Martina innan vi gick på långpromenad med vovvarna och gjorde Skärhamn osäkert i vårsolen. 2,5 timme var vi ute var hur gott som helst och nu har jag packat det mesta för resan till värmlandsskogarna. Ska snart ge mig upp till klubben för vårt fjärde tillfälle på kursen. Ska bli görskoj.
Får se vad vi hittar på när vi är i Värmland vet bara att jag får våfflor när jag anländer samt att vi under onsdagen ska åka iväg till ett ställe som heter Ängen för att där åka pulka ihop med barnen och grilla lite korv och må gott.


Hej svejs grus och gnejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar