söndag 8 mars 2009

Usch och fy väder

Kan bara säga att jag var superglad över att jobba denna helgen för hade jag inte gjort det så hade jag garanterat anmält till tävlingen på klubben. Och med en tanke på hur vädret varit idag så är jag glad över att jobba helg ibland.

Regna imorse som gick över i stora snöflingor och sen över till ösregn så det hade nog inte varit en kul dag på tävlingsbanan. Dessutom var jag upp igår eftermiddag och lämnade saker i köket som jag inhandlat. Hade hämtat upp Azzie och tänkte köra lite fritt följ mest men med tanke på kladdet och fel skor och kläder så tränade vi lite LÅNGSAMT FRITT FÖLJ som gick kanon. Hungrig taggad hund som inte blev störd av något utan var med hela tiden, så hon gjorde nog de bästa vändningarna påstället som jag någonsin sett henne göra. Kan kanske ha en viss betydelse att den vanliga korven var utbytt mot kassler.... måste nog bli bättre på att variera belöningarna och göra en godispåse med varierat godis så hon inte vet vad som ska komma .....

Hmmm nån som är bra på att tyda drömmar

Drömde inatt att jag var på väg till Trollhättan för att simträna Azzie, problemet var bara den att i drömmen hade min bil lagt av så jag hade tydligen bestämt mig för att promenera dit. Så i drömmen ser jag mig själv svänga av gamla E6:an in på Lilla Edet vägen med reflexväst och Azzie i koppel mitt i natten för att hinna fram i tid.

Varför????



Hej Svejs Grus och Gnejs

2 kommentarer:

  1. Drömtydaren:
    När du har ditt mål i sikte, låter du inte bagateller och värdsliga ting hindra dig från att ta dig till ditt mål...
    Gokväll på er och skönt att vi slapp slafsa runt en gång till runt spåret, nu har vi torkat och fryser inte längre :-))

    SvaraRadera
  2. Drömsymboler: transportmedel

    Cykel = ensam
    Motorcykel = att vara lugn och sensitiv
    Buss = det inåtvända, det kollektiva
    Tåg = högre styrning av ens liv
    Bil = sättet att styra sitt liv
    Färja = på väg att möta något nytt på det stora havet, som är det kollektiva medvetna
    Flyg = mitt eget omedvetna, verklighetsflykt

    Googlade lite... gonatt igen

    SvaraRadera