lördag 28 mars 2009

Värmland

Kom upp och landade runt fyra tiden på tisdagen resan gick bra. När jag kom upp stod Fifi i fönstret och vinkade,therese hade hon tydligen sagt därinne.... hon har inte sett mig sen julas men minnet är det tydligen inget fel på.
Lite avvaktande var alla utom Ellinor som är äldst så det var bara att ta det hela med ro och låta dem komma när de kände för det. Vilket inte dröjde eftersom de fick var i fred och tänka och känna själva.
På onsdagens eftermiddag pälsade vi på hela bunten..... det tar lite tid att klä fem barn och sen också hänga på ut så det inte försvinner när de väl är ute.... Väl ute hade vi kungligt roligt allihop efter ett tag fick även Azzie var med i pulkabacken. Alla ungarna tyckte det var görskoj fast kanske inte Tobias som blunda när det gick utför. Efter nån timme hämta vi ved och starta en eld så vi senare kunde grilla korv.
Tänk Azzie som är mer eller mindre galen i korv... höll sig undan från barnen men tiggde från de vuxna hehe. Rädd för barnen eller för matte?????
Torsdagen ägnades också åt pulkaåkning och grillning men vädret var lite varmare som gjorde att Azzie skar sönder tassarna lite, så jag höll mig mer stilla men tog några åk ändå.

På onsdagen när Milo (mamman) drog upp tvillingarna till toppen på backen så utropa hon men UJJJ ska de åka ner här??!!! Samtidigt sitter Josefin (2 år) längst fram i pulkan och gungar för glatta livet för att få igång pulkan och säger samtidigt -Åk, åk,åk, åk
Hahaha hon ären lite tuffing

Fredagen hemfärd tog lite tid uppe i Värmland snöade det ganska kraftigt så det var bara att ta det lugnt och hålla koll på danskarna (idioterna kör ju mestadels med sommardäck) men från Åmål och ner var det fin väg... förutom när vi mötte ett snömoln och det hann att lägga sig snö på vägen men som tur var så hade jag häng på en lastbil som röjde fin vägbana åt mig. (",)

Idag har det varit simning i Trollhättan , snabbt och intensiv kan man sammanfatta det med.
Imorgon ska jag vara figurant på mitt första MH hualigen menmen det ska nog gå vägen


Hejs Svejs grus och gnejs

1 kommentar: