fredag 15 maj 2009

Där satt den!!!

Har nog inte riktigt än fattat vad som hände?!
Har nog aldrig varit så nervös inför en tävling... börja må illa av nervositet redan vid tvåtiden på eftermiddagen så det blev långa timmar innan man kunde åka upp till klubben. Väl där så var det en del att ta tag i så man fick annat att tänka på.
Jättekul var det att se alla jätteduktiga lydnads ettor, tre av Martinas och mina kursare ställde upp och det var så kul att se dem... de har verkligen tränat under de veckor som har passerat sen sista kurstillfället. Niklas och Kendos apportering (som tydligen hans sambo hade tränat in), Josefins och Zisqos ställande , Annas och Coiras inkallning 10:a.... och vann hela tävlingen gjorde dom och Josefin kom trea och Niklas tror jag blev femma med ett andra pris. Gott jobbat av dem alla sex.

Jaha och min egen tävling???
Drog ju startnummer 1 i vanlig ordning ;-)
Platsen gick bra men snacka om svanhals men armbågarna var i backen hela tiden.
Fritt följ gick rätt bra, hon är ju långsam i sina sättanden och det blir lite snett här och var och så hoppa hon lite under språng marsch .
läggande under gång ... långsam men i princip på stället.
Inkallningen med ställande.....................hundskrället gör ett rätt snyggt läggande
Rutan inget att orda om
Apporteringen vet att hon sätter sig snett om man inte hjälper henne men jag ville inte bråka så jag lät det passera så det blev ett ss men väl genom förd apportering.
Hopp ja vad hände där, seg i sättande och sätter sig snett när hon kommer in och så slog hon i hindret???? Kan inte komma när hon gjorde det sist????
Fjärren ja segt som kolasås men utan Dk

Inte ett enda DK på hela tävlingen tycker jag är en bedrift i sig

Så betygen då:
Plats 10
Fritt följ 8,5
Läggande 9
inkallning 6
Rutan 10
apportering 9
hopp 7
fjärren 8,5
helheten 8,5

Summa sumarium 174 förstapris och första placering

Nu ska jag sova gott i natt, imorgon bär det av upp till värmland och dop.


Hej Svejs Grus och Gnejs

4 kommentarer:

  1. GRATTIS GRATTIS IGEN!!!
    Tjohoooo!! Det är ni väl värda!!!
    Yvonnen

    SvaraRadera
  2. GRATTIS !!! Jag visste det ni skulle fixa det. Tami sa ju att du skulle sluta tramsa runt mer.. HA HA och det gjorde ni med besked.

    Kram o Grattis.
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Grattis, det var du verkligen väl värd. Antar att den 9:an kommer att ramas in och sättas upp väggen ;-).

    Kram

    SvaraRadera
  4. är det någon som är värd ett förstapris så var det ni gratis
    bosse

    SvaraRadera