måndag 25 maj 2009

Tårar och hundhår

Ja vad har hänt sen sist? Tror jag har landat efter tävlingen. Har fått blodad tand och ser fram emot nästa tävling som är KM ska ställa upp både i bruks och lydnad vi får ser hur det går .
KM-et är den 6 juni och på lördagen ska jag sen leka spöke som tur är eftersom vi har knytis på klubben på kvällen. Sen är jag anmäld till tävlingen den 13 juni på också så nu har vi en del att jobba mot.

Men vart kommer tårarna in i detta undrar ni, i fredags gjorde min butikschef sin sista dag på kvantum. Han har fått egen butik och blivit Icahandlare. Jättekul för honom , men oerhört ledsamt för oss. Så i fredags när han bjöd på tårta så kunde inte jag hålla tillbaks tårarna längre, så det var en del kunder som var lite bekymrade för mig och mina kollegor som förstod hur det stod till mig löste mig så fort de kunde så att jag slapp vara i kassan mer än nödvändigt. Satt ju med papper och torkade tårarna som dök upp hela tiden. SUCK men jag är mycket glad för Johans skull vet att han har jobbat mot detta hela sitt yrkesverksamma liv.
Och i lördags var vi till Liseberg och firade av honom , vi var väl strax över tjugotalet som mötte upp och körde femkamp. hur kul som helst med lite vätskepåfyllningar mellan grenarna på Tyrolen. Avslutade kvällen på hamnkrogen i Stenungsund och det kändes som vi höjde medelåldern rätt rejält när vi dök in där. Hehe

Sen måste jag bara beklaga mig över alla hundhår som är överallt, det kommer att dröja innan jag tar upp Azzie i sängen igen. Fasen kunde ju knappt somna igår för var man än hade näsan och munnen så var där också hundhår men jag får trösta mig med att jag har ett litet helvete i ett par veckor medans andra har det året om så egentligen ska jag inte beklaga mig. Men nästa gång ska jag tänka mig för innan jag tar upp henne i sängen när hon fäller.


Hejs svejs grus och gnejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar