torsdag 7 maj 2009

lite uppdatering

Känner fortfarande starka förhoppningar om god framgång på tävlingen nästa vecka. Ska finslipa lite detaljer nu när tjej/hundresan blir av under helgen. Ska bli skönt att komma iväg och bara tänka på hunderiet under helgen. Har tänkt spåra båda dagarna och träna en del lydnad. Även uippletande med silvertejp runt föremålen(vilket jag inte kan förstå) tycker inte att det är naturligt med en handske invirad i silver tejp men som vår käre Fred så de är inte lämpligt kanske men det är inte emot reglerna. Så silvertejpen är nedpackad ;-)

Mamma ringde och "skällde" på mig igår. När bror min och hans fru väntade sitt femte barn ville de inte säga nåt till släkten förrän de var absolut tvugna. Mig var de tvugna att varsko i början av augusti pga av lite komplikationer som gjorde att jag ombads passa de andra fyra sötingarna ( huliganer). Mamma i sin tur fick inte reda på att hon skulle bli farmor för femte gången förrän vi var en bit in oktober. Men mammas bästa väninna som tyvärr har drabbats av sjkukdomen ALS var jag tvugnen att skvallra för när jag var där och hälsa på innan jag åkte tillbaka till kusten. Detta hade väninnan talat om nu i veckan... hehe hade jag helt förtränkt att jag hade meddelat henne om Linus.

Om nån vill ha en grönis inkvarterad i tre veckor eller så, hör av er...... men vill förvarna om att hon fäller så snart kommer Fido gå varm

Hej Svejs grus och gnejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar