lördag 6 juni 2009

Klubbmästare i bruks!!!!!!!!!!

Ja jösses vad händer...... lilla azziebazzie och jag klubbmästare kan ju säga att för ett år sen så fundera jag på att lägga av tävlandet med henne men som Gitte sa på Facebook -Trägen vinner!
Sen Lane loge ifjol när härliga Linda Frisk var instruktör och gjöt nytt blod i mina ådror så har det verkligen vänt. På det lägret så vägra Azzie att ens nosa på en apportbock och idag på tävlingen så fick vi på apporteringen i brukset 8,5 på en vanlig apellapportering och sen på lydnadsKm:ert körde jag hopp apport och fick då 9,5 i betyg. YES!!!!!!!!!

så just nu känns det som jag ska lägga upp en plan och idéer för att få till metallapporteringen... förslag mottages tacksamt.

hm kanske ska ta dagen från början. Samling vid 9 för lottdragen och japp visst fick jag startnummer 1 (runt 80% av de gånger jag tävlat har jag dragit just ettan) så jag var först ut i den första uppletanderutan.... 5 föremål i en ruta som var 50x50 m. Kollade av vinden och till den bortre stolpen fick ett jättebra första skick nästan rätt på ett föremål.... föremål nummer två fick hon vittring på väldans snabbt men hade lite svårt att lokalisera den.... sen sprang hon runt och vela lite men föremål tre hittades och sen nummer fyra då kände jag att just när hon plockat upp fjärde föremålet att hon var tung i galoppen och flämtig så jag valde att avbryta där för att spara tid till uppletande rutan som var efter lydnaden så summan på första rutan var 4 föremål på 3,45 min

lydnaden körde fria följet för högre klass i brukset som är det samma som lydnadsklass 2. fick tyvärr inga kommentarer vad han drog på men 9,5 i betyg blev det och sen körde vi en rak inkallning på 25 m. Slog i mig rätt hårt vid ingången så det blev en 9 i betyg. Apporteringen som sagt 8,5 och sen körde vi hopp (lägre) 8 hon slog i hindret lät mest som om det var klorna så vi får väl klippa ner dem till nästa gång (hehe) sist men inte minst körde vi skall. Tävlingsledaren fråga om jag visst hur momentet gick till .... nä . Så hon var så snäll och förklara. 9 i betyg gav den snälle domaren oss för detta moment.

Andra uppletande rutan gick också rätt bra bägge föremålen in och kände att jag kanske skulle ha lagt lite mer tid i ruta ett menmen man lär sig. och man ska ju gå på magkänslan och den sa att jag skulle bryta efter det fjärde så det var nog bäst det som skedde


Kul att höra sen av domaren att vi allihop hade mkt trevliga hundar och att alla hade sån positiv inställning till tävlandet, tränandet och hundarna.


Lydnaden sen ja man kan väl säga att jag inte var hundra fokuserad på den uppgiften had jag varit det hade jag hjälpt Azzie bättre på inkallningen med stå kunde ju ha kläckt ur mig ett till stå och kanske lite bestämdare? menmen är jätte nöjd med fria följet för lyd.2 där vi fick 9 i betyg och sen hopp apport där vi klämde till med 9,5 . hopp lydnadskl.2 genererade 10. men missa skicket till rutan så det blev en delad sjätteplats.


Som avslutning vill jag tacka alla som var med på klubben under dagen. Alla var med och förgyllde dagen.
Tack till Martina , Taimi och Gunilla vad skulle man göra utan så goa träningskompisar som er!!

4 kommentarer:

  1. Grattis till en välförtjänt buckla!
    Kram Carina & Narni

    SvaraRadera
  2. grattis du var verkligen värd det
    bosse

    SvaraRadera
  3. Säg det.... Vad skulle vi göra utan dig??? Jag är inte så snabb att kommentera men det är från hjärtat. GRATTIS !!!!!!
    Vi ses i morgon kanske

    SvaraRadera
  4. GRATTIS GRATTIS igen!
    Bucklan lös Therese och du är mer än väl värd den!

    Kramis

    SvaraRadera