måndag 15 juni 2009

Tävlingen med mera

Ja tänk där satt den igen
Började dagen med att vara i köket och förbereda mm men så insåg vi att det inte komnån skrivare till planen så Emelie fick ta hand om både kök och sekretariatet och jag själv hamna ute på planen som skrivare. Det hade blivit många avhopp i lyd. kl III som gjorde att vi var klara i god tid och jag fick tillfälle att köra igång Azzie lite innan samlingen. Drog startnummer 4 av 6 .

Platsen gick bra trots att hunden bredvid satte sig upp efter en stund. Men vi fick lite avdrag för nosande och oroligheter vid nedläggningen. Fria följet kändes från mitt håll ganska bra vet att hon är seg i sättandet ibland. läggande under gång segt men på stället upplevde jag det. Inkallning med ställande som numer verkar ha blivit vår akilleshäl....var en hårsmån från att nolla detta moment så hon tar sig för långt mot mig innan hon stannar. Rutan inget att klaga på hehe
apporten mammas pärla gjorde det igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hoppet??? slår i hindret för tredje tävlingen i rad men aldrig på träning??????????????????

Fjärren segt men på stället




platsen 9.5 orolig nosar
fritt följ 8.5 ss ls
läggande 8 ös
ink. stå 5 på gränsen som sagt
rutan 10
apporten 9.5 önskas ngt bättre ingång
hopp 7 ös och slog i
fjärr 8 nosar ös
helhet 9

summa sumarium 169.5 första pris och första placering



Det blev mest tävling här uppe är det full rulle hehe har en liten brorsdotter som har stenkoll på vart faster är... igår när min bror och jag kom hem från hundpromenaden tänkte jag smita in till far och mor så brodern starta låda för att distrahera barnen lyckades med alla barnen utom Fifi som såg att jag gick in i andra lägenheten och stod och vinka åt mig.... Gullunge


Nu ska jag snart ta och kila över och busa lite med dem


Hejs svejs grus och gnejs

4 kommentarer:

  1. Nä men shit så bra! Och Apporten igen!
    GRATTIS
    Kram Carina & Narni

    SvaraRadera
  2. Grattis, grattis!

    Så skoj att det går bra för er! Vi hurrar för fullt!

    Kramkram Erica o Tilda

    SvaraRadera
  3. Yvonne och Viljapilja16 juni 2009 kl. 01:06

    Kalas!
    GRATTIS GRATTIS igen!!!

    SvaraRadera
  4. stort grattis till er ni är bara så bra, o tack för att du alltid ställer upp när det behövs , du är en ängel.
    bosse

    SvaraRadera