lördag 10 oktober 2009

Hmm vad hände????

Tja har funderat hela eftermiddagen på vad som hände..... tyckte att vi gjorde en urusel tävling men hänger nog upp det på nollorna i protokollet. Förövrigt kändes det nog rätt bra.

Eliten blev lite utdraget så vi starta en aning typ nästan en timme senare än det var sagt vilket egentligen bara var bra då det var nån som sköt som fasiken längre bort och efter som det var lite kallt kunde jag lugnt ha bilen stängd och låta kickan vara kvar där. Hon var nog lite påverkad av skotten men kunde snabbt leka bort den eftersom de hade upphört.

så hur gick tävlingen då??

sittande i grp 0 (Ängeln lägger sig ner efter 30 sekunder)fasen skull ha slängt ur mig ett nej
platsligg i grp 10
Fritt följ 8 (ss, vs, vp)
Sättande 8 (dk) Planderad ;-)
Inkallning stå och ligg 9,5
Rutan 8
Hopp apport 0
Metallen 0
Vittringen 8 (lätt tugg)
Fjärren 8 ( extra kommando ngt sen)



Hopp apport ja hoppar glatt ut och springer till apporten och där säger hon -DEN är inte vår, matte. så efter 57 000 Apport från min sida och att domaren redan hade brutit henne så la jag på allt bara för att få henne att komma in med den och när jag börjar backa från min plats och klappar på vänsterfickan så griper hon och kommer sen glatt in via hoppet och med ett snyggt avlämnande. Men men
Metallen samma sak där springer glatt ut och där låser hon sig............. bröt bara efter att ha upprepat apport två gånger var liksom ingen mening.
Vittringen jätteduktig kicka leta och valde rätt utan att provsmaka och inte heller sen droppa den vid mina fötter som hon gjorde sist.


Så summa sumarium 210 poäng, tredje pris och tredje placering av 7 ekipage. Har lite svårt att fatta att vi har mer poäng än i Borås. Men med nollorna på "rätt" ställen så blev det tydligen det

Väl hemma via Stenungsund och inhandlande till morgondagen så tog vi oss en powerwalk runt Skärhamn. Lottas hemläxa till mig.........

1 kommentar:

  1. Powerwalk? Lotta? Hu, det låter som något jag också borde syssla med... istället för att sitta och blogga på nätet... :-)

    SvaraRadera