måndag 26 oktober 2009

Tävlingsrapport

Hmm och jag ska sammanfatta min upplevelse av tävlandet så var det dynamithund.
Hade lite väl mkt krut innanför västen men det kanske inte var att undra över eftersom hon har fått väldans korta promenader pga hältan samt att jag inte har kunnat träna henne som jag velat innan heller. Sen så har jag ju gett henne lite mat pga skendräktigheten så det var många faktorer som spelade in till en dynamithund som var överlycklig. Hon brukar ju var lyhörd för det "onda" ögat och även det något irriterade fot jag kommenderade men icke denna dagen hon sprang bara omkring med ett stort flin vad jag än gjorde så det var tillsluta bara för mig att garva med.

Sittandet i grupp och platsen var inga problem dubbla 10:or sen fria följet gick rätt bra förutom stegförflyttningarna kände att jag hade en hund som studdsa både i sidled och uppåt men den snälle domaren gav oss 8,5 och sen gick det utför haha

Sättandet 0 varför sitta när man kan stå????
inkallningen 5,5 hade inget ankare denna gången och stoppena blev därefter plus att hon hade en hastighet som inte var att skämmas för
Rutan skicket bra men fick dubbla kommandon på läggandet sen nosa hon och som avslutnings så stack hon på TL s kommando och inte på mitt så när jag ropa hit så såg jag i ögonvrån att hon redan var halvvägs till mig.
hoppapport en del tugg och så vägra hon sätta sig hmmm tål att tänkas på och jobbas på
Metallen sprang ut och blir ståendes får ett extra kommando och plockar upp direkt och kommer glatt in.
Fjärren flytta sig något framåt

Så nu tar vi vintervila och tar upp tävlandet igen till våren.

1 kommentar:

  1. Låter som en bra plan i höstmörkret :-))
    Kram och lycka till med vette besöket!

    SvaraRadera