torsdag 29 oktober 2009

Veterinärrapport

Västra Djursjukhuset vilket härligt ställe, glada positiva och så får man kaffe och kaka!

Var där lite tidigt så Azzie fick sig en liten runda och fick sen vänta i bilen. lugnast så för henne. Fick komma in lite senare än avtalat men vad gör det när man får kaffe (fniss)
Snacka lite med veterinären om och när jag har märkt av anfallen och sen gjorde hon en besiktning av Azzie. Allt UA och hon tog sig tid att skriva ner LJUVLIG HUND i papprena. Även stabil hade hon plitat ner,hmm. Undrar vad hon jämför med (hahaha) Tog även blodprov som också var UA bra värden .

Det som hände på klubben på söndagen efter tävlingen tror inte jag var ett EP och inte heller veterinären när vi diskuterade det så med tanke på att det har varit oerhörd stress som utlöst bägge anfallen så fick jag med mig ett recept på medecin att ge henne om och när hon krampar igen och får då inte vara mjuk i kroppen när jag ger henne det. Är ju en trygghet för mig att få med mig medicin och skulle hon få anfallen igen så är det bara att återkomma.

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att du har fått kollat upp henne och att allt verkar vara OK!

    Vi ses!

    SvaraRadera
  2. Måste kännas bra att hitta en veterinär som tar sig tid och att du har en hjälp i bakfickan om det skulle inträffa igen.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, så skönt med en bra veterinär! Kram

    SvaraRadera